Loading...

اخبار

اعتراف استیو بالمر: نجات دادن اپل در سال 1997 دیوانه‌وارترین کار مایکروسافت بوده است!

نوشته شده در : 2015/11/01 - 11:34
شرکت مایکروسافت در سال 1997 و پس از آنکه با بازگشت استیو جابز، شرکت اپل در آستانه ورشکستگی قرارگرفته بود، 150 میلیون دلار برای نجات این دشمن بزرگ خود سرمایه گذاری کرده است.

Microsoft vs Apple


این اقدام از سوی استیو بالمر مدیرعامل پیشین مایکروسافت، اشتباه‌ترین و احمقانه‌ترین عکس‌العمل این شرکت در خصوص بحران مالی اپل عنوان شده است. بالمر که در حال حاضر بیشتر اوقات خود را به فعالیت در حوزه ورزش بسکتبال اختصاص داده تا تکنولوژی، این موضوع را در مصاحبه خود با بلومبرگ عنوان کرده است.

 

این در حالی است که موضوع بحث در خصوص نبرد مایکروسافت با آمازون بوده است. پس از رسیدن به این نتیجه که شرکت آمازون محیط مناسبی برای کارکردن نیست، مکالمه وی به سمت اپل جهت پیدا کرد و بالمر تایید کرد که عملکرد این شرکت فوق‌العاده بوده است.

 

شنیدن این سخن از فردی که روزی به آیفون اپل خندید و تصور می‌کرد Zune بازار را به تسخیر خود در خواهد آورد، جای شگفتی دارد.

 

اما اگر علاقه مند هستید بدانید واقعا داستان از چه قرار بوده است، در ادامه با کامپیوتر 2000 همراه باشید :

 

Microsoft vs Apple

 

استیو جابز یکی از بنیانگذاران شرکت اپل با سیستم دعوای حقوقی یه هیچ وجه غریبه نبود، همانطور که اپل این روزها هم نبردی را با بعضی از شرکت های تولید کننده محصولاتی اندرویدی دارد. در همین زمینه حتی بنیانگذار شرکت اپل قول داده بود که تمامی سعی خود را بکند تا پلتفرم شرکت گوگل را نابود کند ولی مرگ او مانع از انجام اینکار شد. جابز در این زمینه گفت :

" اگر نیاز باشد تا آخرین لحظه عمر خود و تا آخرین پنی از سرمایه ۴۰ میلیارد دلاری اپل که در بانک می باشد را خرج می کنم تا این قضیه را ثابت کنم."

 

براساس گفته های Walter Isaacson کسی که زندگینامه نفر اول شرکت اپل را نوشت ، حتی استیو جابز در این زمینه گفته بود که :

"من قصد نابودی اندروید را دارم زیرا این محصولی است که به سرقت رفته است. من حتی حاضرم در این زمینه وارد یک جنگ هسته ای نیز بشوم."

 

اما ظاهرا یک دهه قبل از اینکه حتی آیفونی وجود داشته باشد، اپل نبردی را در زمینه ثبت اختراع با مایکروسافت آغاز کرده بود که نتیجه آن گرفتن امتیازاتی از مایکروسافت بود و با کمک همین امتیازات شرکت اپل از یک ورشکستگی نجات یافت.

 

در واقع سرمایه گذاری مایکروسافت در سال ۱۹۹۷ در شرکت اپل بود که این شرکت را نجات داد و باعث شد که این شرکت، چیزی باشد که این روزها همگی ما آن را می شناسیم. در راه تلاش اپل برای زنده ماندن ، جابز و تیمش این سرمایه ۱۵۰ میلیون دلاری را به نوعی مدیریت کردند و این شرکت را در شرایط بحرانی به روشی نگه داشتند تا بعد از مدتها شروع به رشد کرده و به شرکتی تبدیل شود که همگی ما این روزها آن را با ارزش ترین شرکت دنیا می نامیم.

 

یکی از قسمت های مهم این داستان که اغلب مورد بحث هم قرار گرفته این است که جابز از یک نبرد قانونی که اپل و ماکروسافت در آن درگیر شده بودند استفاده کرد تا موفق به متقاعد کردن گیتس به انجام معامله ای در زمینه نرم افزار شود و در نهایت مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار را بعنوان سرمایه گذاری در اپل، از گیتس و مایکروسافت دریافت نمود.

 

به نقل از Walter Isaacson در بیوگرافی استیو جابز :

"من به بیل گیتس زنگ زدم و گفتم ”من میخواهم مسائل و مشکلات را حل کنم”. بیل همیشه یک راه حل برای اپل بود. به همین دلیل ما او را وارد باری نرم افزاری کردیم و اولین نرم افزارهای ماکروسافت برای مک، اکسل و ورد بود. من با او تماس گرفتم و گفتم که به کمک نیاز دارم.

در آن زمان مایکروسافت در حال زیرپاگذاشتن اختراعات ثبت شده از طرف اپل بود، به همین دلیل به او گفتم که اگر این موضوع را تا چند سال دیگر دنبال کنیم میتوانیم برنده یک میلیارد دلار به خاطر حقوق ثبت اختراع باشیم و هم تو و هم من این موضوع را میدانیم، اما اگر شرایط کنونی ادامه پیدا کند این شرکت از بین میرود پس بیا تا این موضوع را الان حل و فصل کنیم. تمام چیزی که من می خواهم این است که مایکروسافت تعهد به ادامه کمک به اپل داشته باشد"

 

و لذا می توان گفت که این خود مایکروسافت بود که باعث دست یابی اپل به موفقیت شد تا به جایی که امروز یکی از مدیران قدیمی آن از این اتفاق به عنوان یک اشتباه تاریخی یاد کند.

 

در پایان می توانید دیدگاه های خود را راجع به این اتفاق و همچنین این دو کمپانی بزرگ با دیگران از طریق درج نظر به اشتراک بگذارید.

 

دسته : شخصیت ها منبع : farnet & pcwar بازدید : 2788
برچسب ها : مایکروسافت اپل

نظر کاربران

نظری برای این خبر ثبت نشده است .

فیلیشا


یک فروشگاه اینترنتی است که به عنوان یک پل ارتباطی قدرتمند، خریداران را با شاخص ترین و مطمئن ترین وارد کنندگان کشور که ارائه دهنده مناسب ترین قیمت ها می باشند، مرتبط می سازد.

از تخفیفات و پیشنهاد های ویژه مطلع شوید!